03 June 2010

Kerja Sambilan "Guru Tusyen Cemerlang"



Assalamualaikum, salam satu malaysia (uwek2)

Di keheningan malam ini, aku gagahkn mata ku ini utk mengepost something kt blog aku yg dh naik semak dan bersarang tebuan merata2.. Malam ni nk cte la pasal life aku sebagai seorang guru tusyen sambilan pada sebelah malam selepas penat lelah di siang hari sebagai seorang jurutera latihan industri berkaliber. haha..

Pergh ade mud mlm ni nk wt post mlm ni sempena genapnya sebulan aku jdik seorang guru tusyen kepada beberapa orang 'budak' dalam lingkungan umur 3 hingga 12 tahun shj. xde 18sx yea tuan2 dan puan2.. aduhai cabaran mendidik dak2 kecik ni mmg tersangatlah ... aduhai xleh nk digambarkan la plak dgn kata.. hanya tuhan sahaja yg tahu.. selain ibu bapa mereka yg juga tahu keperitan aku.. hoho.. memang btul la peribahasa yg kte belajar dlu mse kecik2 dlm subjek sastera "Melentor buluh biarlah dari rebungnya" dan "kecik2 cili padi" (yang ni sebenarnye xde kne mengene). Memang btul2 kne lentur buluh kalo nk didik budak2 ni.. lg bes kalo kite lentur rotan kt punggung mereka. aduhai besnye.. nyum2.. huahua~

Aku ni disebabkn nmpk cm matang, diberikan tugasan ngaja dak umur 3taun yg sgt bijak berimaginasi dan seorang budak tadika berumur 6 taun yang tersangatlah ske melukis. Semua keje sekolah yg ade kaler2 n lukis2 je yg rajin.. Bab2 menulis, mengeja, mengira, mentelaah, mentekedarah, semuanya haram nk wt selain lpas da kne marah2 ngan aku. garang kn aku? haha.. dak2 kecik leh la.. Marah2 sayang namanye yea.. Asal datang tusyen je, sruh aku melukis. Kirenye, aku pon secara xlangsung belajar melukis kt sini. hahaha~ lukis keretapi, gajah, zirafah, rumah 2tingkat, oltomen, power rangers, kartun ntah pape, bla.. bla.. blaa... zzzzzz....

ni aku sajikan beberapa budak2 nakal kampung dusun yang dalam proses pemulihan akhlak.. hahaha~


Korang tgk sndri, pergh time bergambo bukan main posing mcm2.. haha.. rndu pula zaman kanak2 dahulu.. kalau lah boleh kembali ke zaman kecil ku.. Kadang2 ble tgk telatah dioarg ni yg berbagai.. hilang sedikit kerunsingan+ketensenan aku..

Wasalam~ :0

Monkey Icon Monkey Winks Cici Monkey Emoticons Monkey Wink Yoyo Monkey Emoticons Monkey Icons Yoyo Monkey Icons Monkey Icons Cici Monkey Icons Monkey Wink Yoyo Monkey Emoticon Cici
blog comments powered by Disqus

ARSENAL | THE GUNNERS

JAWATAN KOSONG KERAJAAN | SWASTA

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers