13 May 2010

Latihan industri



Assalamualaikum org kampong..
(pergh cam gempak je kata alu-aluan aku. haha)

aduhai mne la peginye azam aku ni.. bajet mula2 dlu nk aktif berblogging kembali. tp aduhai mslh masa xmengizinkan la plak kn. huhuhu.. Untuk pengetahuan pembaca yg budiman, skang ni aku tga wt praktikal aka latihan industri di sebuah kedai elektrik di parit raja. Ini je la kedai yg sanggup menerima budak mentah yg xtw pape ni dlm bidang pekerjaan. Aku dengan bangganya menerima tawaran untuk meneruskan prktikal di kedai tersebut. Ape da praktikal kt KEDAI je.. xde brg la beb. hohoho... itu la first impression aku mse mula2 terima tawaran ni. Tapi malangnya, hari ujan xkn ujan selama-lamanya, hari demi hari, makin melambak2 ilmu aku pelajari dlm pelbagai bidang kejuruteraan. woohh sangat seronok. Hoho korang ingat aku praktikal sini dok jual komponen elektronik je ke? sori la beb. Belajar cmne nk wt tender n sebutharga. Belajar jual komponen (kerja basic). Belajar repair PC yg rosak dari hardware, format smpai la ke software nyer. Belajar berurusan dengan klien. terbaru dpt join FUAD ELECTRICAL AND CONSRUCTION SDN BHD wat wiring untuk PA system kt Kolej Kediaman Taman Universiti yg melibatkan 4bijik blok. Aku rse ni la projek yg akan amik masa yg lama utk settlekn. Setakat ni dah siap piping n tarik wayar untuk 1st blok aras bwh. Esok smbung aras atas lak. hoho.. Dalam masa yg sama, join projek bos besar EN TONI utk bangunkan satu sistem mesin utk produk terbaru mereka BIO ZASS. Mula dari zero. Skang ni tga pening pale nk design mixer machine utk produk yg akan dihasilkn.

Ha ni je la kot yg aku ingat wt mse skang ni. byk bende kene pikir. Ha sblm aku lpe, msuk keje pagi kul9 smpai kul6 ptg. N sambung ngajo tusyen (carik duit lebih nk wt kawin) pada sblh malam bermula jam830 smpai jam1030. Sekian..

Wassalam :0

(sori aku serabut, xde pantun wt entri ni.. hehe :p)

Monkey Icon Monkey Icons Monkey Winks Monkey Icon Monkey Icon Monkey Winks Monkey Icon Monkey Icons Monkey Emoticons Monkey Winks Monkey Winks

blog comments powered by Disqus

ARSENAL | THE GUNNERS

JAWATAN KOSONG KERAJAAN | SWASTA

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers