29 December 2009

Cebisan6 *Perancangan PSM2

Beberapa hari lagi da nak msuk tahun baru..
aku da kne start merancang perjalana PSM2 aku ni..
kang xpasal2 xcapai target A. hehe
n tga bz nk wt resume n usha2 tmpt utk praktikal slps habis pengajian..
part praktikal n persiapan2 berkaitan akan aku coretkan dalam cebisan lain.
sbb cebisan ni aku nk cite pasal PSM aku je.. haha

setelah mengadakan sedikit perbincangan berkaitan bersama supervisor ku
die memberikan hala tuju utk PSM 2 ku dan memberi kelegaan kepada diriku
mengurangkan kerunsingan aku.. hahaha.. SV ku terbaikk!

PSM1 ku telah berakhir dgn agak baik..
simulation litar berfungsi dengan baik tanpa sebarang mslh..
so, PSM2 nk xnk kne gk wt hardware n compare result
sama ada sama dgn simulation software atau tidak..

first step SV ku sruh aku berusaha design PCB dahulu..
aduh agk bermasalah sbb xpnh design 'Printed Circuit Board' PCB
n SV ku suggestkn design dgn menggunakan software PROTEUS..
xde mslh nk design circuit menggunakan software ni
sbb projek terdahulu penah menggunakan software ini sbg simulation part..
so, skang ni aku kne blaja part design PCB je dgn menggunakan circuit yg sedia ada.

lps siap design PCB gne proteus ni, kne la masuk lab
utk menghasilkan PCB yang telah ku design..
harap2 xde mslh la sbb aku pn bru blaja ni.. hehe
Semoga semuanya berjalan lancar..
Dapat lagi ilmu baru sblm mengakhiri zaman pengajian degree.. hihi.. :)

msti ade antara korang xtw kuih ape la PCB ni.. haha..
ni kt bwh ni aku sertakan pic2 PCB yg aku search kt google..
rse2nye ni pic PCB single layer kot..
kalo nk pic2 PCB tahap pro, leh la search sndri.. zasss


blog comments powered by Disqus

ARSENAL | THE GUNNERS

JAWATAN KOSONG KERAJAAN | SWASTA

Related Posts with Thumbnails
Daisypath Anniversary tickers